Záležitost, která nyní tíží snad každého, kdo má svůj web či e-shop. Nové Google Analytics 4! Co o nich zatím víme a proč je potřeba je začít používat?
Přišla nová verze Google Analytics, jednoho z nejdůležitějších analytických nástrojů, který využívá snad každý web, který to myslí se svým podnikáním vážně. S příchodem nové verze, stará nenávratně končí a my se tomu musíme přizpůsobit – ať už se to někomu líbí nebo ne, Google se tak prostě rozhodl. Nezáleží tedy na našich preferencích, která verze se nám více zamlouvá. Google nás postavil před hotovou věc a vydal novou verzi Analytics - GA4. Právě proto je nutné na nové Google Analytics 4 přejít, nic jiného nám zkrátka nezbývá.
U některých klientů stále ještě měří i starší verze Universal Analytics (dále jen “UA”), nicméně je potřeba se naučit novější Google Analytics 4 (dále jen “GA4”), které zůstanou aktivní jako jediné. Obě verze se používají k analýze webových stránek. Hlavní rozdíl mezi nimi však spočívá v tom, jakým způsobem sbírají a zpracovávají data.
Universal Analytics (UA)
UA je starší verze, která se používá již několik let. Od 1. července 2023 však definitivně skončila její platnost. UA sbírá data pomocí cookie o tom, odkud uživatelé přicházejí na webovou stránku, jak dlouho tam zůstávají a co na stránce dělají. Veškeré tyto informace potom zpracovává do tabulky, ze které následně data analyzujeme.
Google Analytics 4 (GA4)
GA4 je novější verze, která přináší zcela nový způsob sběru dat pomocí zaznamenávání událostí na časovou osu, místo sledování čísel v tabulkách. Získáváme tak daleko relevantnější informace o chování uživatelů na webu a můžeme si udělat mnohem lepší představu o tom, co reálně dělají a jak se chovají. GA4 také umožňuje lepší sledování uživatelů napříč různými zařízeními, jako jsou mobilní telefony a tablety, a také v rámci aplikací.
Jaký je rozdíl mezi Universal Analytics a Google Analytics 4?
Ve výsledku je hlavním rozdílem mezi UA a GA4 ten, jakým způsobem sbírají a zpracovávají data. UA spoléhá více na sledování uživatelského průchodu webovou stránkou pomocí cookie, zatímco GA4 se spoléhá více na sběr dat pomocí událostí a umožňuje lepší sledování uživatelů napříč různými zařízeními a aplikacemi.
Je potřeba se nových GA4 bát?
Nikoliv, bát se není potřeba, ba naopak. GA4 nám nabízejí mnoho nových příležitostí, jak zkoumat efektivitu Vašeho webu. Byť veškeré prostředí a nastavování funguje diametrálně jinak, GA4 nabízí spoustu nových příležitostí, jak z analytiky webu vytřískat naprosté maximum. Proto byste měli na GA4 přejít co nejdříve i Vy a naučit se s nimi pracovat. Některé weby budou muset investovat do úprav, aby z nich mohly GA4 získávat veškerá potřebná data. Rozhodně se ale bude jednat o investici, která se vyplatí a brzy vrátí.
Potřebujete s implementací a nastavením GA4 pomoct? Neváhejte se na nás obrátit, v Poski.com Vám rádi poradíme.
Děkujeme za projevenou důvěru, přejeme Vám hodně spokojených zákazníků a ať se daří!
Váš tým Clevero
Technická podpora chytrého řešení Clevero
Jsme tu pro vás: Po - Pá 8:00 - 17:00
597 317 061, podpora@poski.com